Szerdán délután eszembe jutott, hogy elfelejtettem a nemzetközi jogsit megcsináltatni. Első kérdés: szükség van rá? A gyakorlati tapasztalatok szerint, amiket az interneten gyűjtöttem, nincs. A szabályok szerint viszont igen, szükséges. Lássunk tisztán!

A külügyminisztérium ezt írja:

Az Egyesült Államokban vezetni kívánó magyar állampolgároknak javasoljuk, kiutazás előtt váltsák ki a nemzetközi jogosítványt is. Az itteni közlekedési szabályok legnagyobb részt megegyeznek az Európában alkalmazott szabályokkal. Jelentős különbség viszont a városi forgalomban az, hogy - ha a főirányú forgalmat nem akadályozza -, kereszteződésben piros lámpánál is lehet kis ívben jobbra, zöld lámpánál pedig nagy ívben balra fordulni. Egyes helyeken azonban külön tábla tiltja e manőverek végrehajtását, illetve jelzi, milyen konkrét körülmények között lehet azokat megvalósítani. Sok esetben a napszaktól függően, másként kell alkalmazni egyes szabályokat (haladási irány, parkolási lehetőség, fordulási irány és/vagy lehetőség). Az autópályákon engedélyezett maximális sebességet tagállami szinten állapítják meg. Minden körülmények között javasoljuk a megjelölt sebességérték figyelembe vételét és betartását. Ellenkező esetben számítani lehet a közlekedési rendőrség intézkedésére.

Azért egy kormányszerv információi számomra elég hitelesek, így nekiláttam az ügyintézésnek. Előszöt felhívtam a zuglói okmányirodát, ahol a nagyon kedves ügyintéző azt mondta, hogy másnap reggel jelenjek meg, vigyem a jogsimat, a személyes irataimat, egy fényképet és 2300 forintot. Reggel 6:15-kor nyitnak, tehát munka előtt el lehet intézni. Kérdeztem, hogy mennyi időt vesz igénybe, de erre azt mondta, hogy mivel a csütörtök sorbanállós nap - vannak bejelentkezős napok is -  ezért nem tud pontos infót az ügyintézés hosszával kapcsolatban. Megyek, kérek sorszámot, kivárom a sort, és amikor sorra kerülök, akkor megcsinálják. Ott, helyben? Igen. Szuper.

Egy hasonló támájú blogon már olvastam az ügyintézésről, ami bizakodásra adott okot, de az egy kicsit gáz volt a sztoriban, hogy sorstársaimnak el kellett menni befizetni egy csekket. Sebaj. Elindultam csütörtökön reggel. 7 körül értem oda. 7:02-kor már az ügyintézőnél voltam. Amikor elkezdte keresni a csekket, kezdett összeomlani a napi tervem. És akkor olyan történt, amire egyáltalán nem számítottam. Az iroda sarkában egy ablak fölött egy POSTA felirat virított. A napi tervem fölött gyülekező sötét felhőket azonnal elsöpörte a remény langyos szellője. Bár továbbra sem értem, hogy miért kell csekkezni 2011-ben, de itt legalább megoldották. Ott az irodában, bent volt egy postahivatal. Befizettem a csekket. 7:10-kor már kocsiban ültem, a "gyönyörű" szürke füzettel, amiben ott virított minden adatom, és a fényképem.

Köszi Zuglói Okmányiroda.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyctrip.blog.hu/api/trackback/id/tr653231660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pakos · http://iranynewyork.hu 2011.11.18. 09:37:18

Örülök, hogy hasznos infókkal szolgáltunk, nálunk a posta egy jó 1,5 km-rel arrébb van, mázlis hely ez a Zugló :)
süti beállítások módosítása